Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Lustigt sammanträffande, eller vad?

Av Ellie - 17 april 2009 23:31

Jag dessa tankar om mitt ex dök plötsligt upp i helgen och då ringer även en av våra gemensamma vänner mig på kvällen och börjar prata om att det vore så bra om jag och mitt ex blev ihop igen för vi är ju så fina och snälla människor båda två och det skulle vara så kul om vi blev ihop igen och då skulle vi kunna umgås allihopa igen som förr osv. Nu var ju vännen tyvärr inte spiknykter men inte heller full, men jag vet ändå inte riktigt hur allvarlig hon var angående om hon verkligen tycker att vi ska bli ihop igen. Hon vet allt som hände och var ett stöd för mig då men har även fortsatt umgås med mitt ex ibland.


Hon fortsätter med att berätta att mitt ex minsann aldrig sagt ett ont ord om mig på hela tiden utan bara sagt att han är ledsen att han inte insåg hur dåligt jag mådde. Detta förvånade mig väldigt mycket. Det trodde jag inte, speciellt som jag nu i efterhand kan inse hur jag reagerade då och hur otroligt ledsen och arg jag var och hur jag grät och skrek och vid några tillfällen inte betedde mig så trevligt i min förtvivlan och ilska.


Hon sa också att han sagt att det förhållande han hade efter mig var inte alls lika bra som det vi hade. Vi hade det så bra, riktigt bra, innan det blev dåligt när jag blev sjuk. Han hade också pratat om att han mognat nu och ville gärna ha barn men att det inte varit aktuellt i det förhållande han hade efter mig pga av att förhållandet inte var så himla bra. Han ville att förhållandet skulle bli bättre innan han skaffade barn och då tog det slut eftersom hans nya ville ha barn och inte kunde vänta. Detta var också något som förvånade mig lite. Låter som han mognat lite mer vilket är väldigt positivt.


Att min vän ringde och sa allt detta just precis när alla dessa tankar om honom dykt upp känns som ett lite läskigt sammanträffande? Eller? Vilken tajming. Sen droppade hon häromdagen bara i förbifarten en fråga om jag visste att han fortfarande hade mig kvar på sin msn-lista? Det hade jag naturligtvis ingen aning om. Jag raderade och blockerade honom då i min förtvivlan. Hmm... hur ska man tolka att han har mig kvar på listan efter allt som hänt? Han har ju haft ett annat förhållande under ca 1,5 år (även om det är slut sen ett halvår nu).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 8 juli 2009 23:05

Jag är singel sen ca ett halvår. Har haft två längre förhållanden, ett på 4 år och ett på 1,5 år. Jag är nu 27 år och har velat ha barn i ungefär fem år. Under båda de längre förhållandena har vi pratat om barn och planerat för det längre fram. Nu är...

Av Ellie - 8 juli 2009 22:46

Känner mig så fruktansvärt ensam. Är jätte nere för tillfället. Sitter bara här ensam dag ut och dag in och sommaren bara springer förbi. Känns helt meningslöst. Jag har endast fått jobb tre veckor i sommar så jag går mest bara hemma och gör inte så ...

Av Ellie - 21 april 2009 22:33

Om jag nu ska utforska detta. Dessa tankar och känslor som virvlar runt. hur ska jag då göra? Hur ska det gå till? Hur tar jag upp en kontakt som jag skärde av för nästan två år sen? Hur tar jag kontakt och får det att verka vettigt och avslappnat? D...

Av Ellie - 20 april 2009 23:16

Själsfrände finns det? Tror ni på sånt? Jag skulle vilja tro på det, i alla fall ibland. Jag är en sucker för romantik.  Här kommer ett exempel, säg mig sen om det låter som en själsfrände? Vi blev "ihop fixade" av en gemensam vän. Hon övertygade os...

Av Ellie - 20 april 2009 22:57

Finns det par som hittat tillbaka till varandra efter en ordentlig kris och jobbiga händelser och kanske svek? Par som helt brutit kontakten och sen hittat tillbaka igen och fått det att fungera? Och som sen lever lyckliga tillsammans? Existerar det?...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards