Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Enda sättet?

Av Ellie - 18 april 2009 00:44

Funderar på om enda sättet att få lite ordning på mina tankar och känslor är att på något sätt träffa honom. Det skulle ju vara intressant att se hur det känns. Mycket intressant till och med. Jag har ju som sagt inte haft någon kontakt alls med honom på snart två år, inte ens sett honom. Det är länge det. Skulle vara märkligt att se honom och jag misstänker att det skulle kunna vara väldigt stelt och konstigt. Vad ska vi säga varandra liksom med tanke på hur allt slutade? Men ändå, hur skulle det vara att ses nu? Skulle det stela och konstiga gå över? Skulle vi kunna bete oss normalt? Och framför allt hur skulle jag känna inför honom när jag verkligen träffar honom igen? Det skulle jag vilja veta. Det skulle vara nyttigt att veta. Troligen enda sättet att reda ut denna röra som snurrar i min skalle just nu också. Hur mycket jag än tänker så kan jag inte komma fram till ett svar på hur det skulle kännas att träffa honom i verkligheten. Jag måste ju helt enkelt träffa honom för att kunna svara på det.

Frågan är bara när, var och hur det ska gå till? Jag har flyttat till en annan ort rätt många mil bort. Han har tydligen också flyttat rätt nyligen fast till samma ort som vår gemensamma vän bor på. Enda jag kan komma på är att nästa gång jag åker och hälsar på vår vän så kanske jag skulle kunna säga till henne att det är ok om hon vill bjuda dit honom på middag också, eller nått i den stilen. Det borde vara det enklaste sättet. Jag kan ju inte direkt kontakta honom nu efter nästan två år, det skulle bli väldigt konstigt och det är ju kanske bra om någon annan är närvarande i fall det blir stelt och konstigt och inte alls bra. Tyvärr har jag troligen inte möjlighet att åka och hälsa på henne förrän om flera veckor. Vilket betyder att jag kommer få ha dessa tankar snurrande i flera veckor till innan jag kanske kan få lite rätsida på vad de egentligen betyder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 8 juli 2009 23:05

Jag är singel sen ca ett halvår. Har haft två längre förhållanden, ett på 4 år och ett på 1,5 år. Jag är nu 27 år och har velat ha barn i ungefär fem år. Under båda de längre förhållandena har vi pratat om barn och planerat för det längre fram. Nu är...

Av Ellie - 8 juli 2009 22:46

Känner mig så fruktansvärt ensam. Är jätte nere för tillfället. Sitter bara här ensam dag ut och dag in och sommaren bara springer förbi. Känns helt meningslöst. Jag har endast fått jobb tre veckor i sommar så jag går mest bara hemma och gör inte så ...

Av Ellie - 21 april 2009 22:33

Om jag nu ska utforska detta. Dessa tankar och känslor som virvlar runt. hur ska jag då göra? Hur ska det gå till? Hur tar jag upp en kontakt som jag skärde av för nästan två år sen? Hur tar jag kontakt och får det att verka vettigt och avslappnat? D...

Av Ellie - 20 april 2009 23:16

Själsfrände finns det? Tror ni på sånt? Jag skulle vilja tro på det, i alla fall ibland. Jag är en sucker för romantik.  Här kommer ett exempel, säg mig sen om det låter som en själsfrände? Vi blev "ihop fixade" av en gemensam vän. Hon övertygade os...

Av Ellie - 20 april 2009 22:57

Finns det par som hittat tillbaka till varandra efter en ordentlig kris och jobbiga händelser och kanske svek? Par som helt brutit kontakten och sen hittat tillbaka igen och fått det att fungera? Och som sen lever lyckliga tillsammans? Existerar det?...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards