Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Hur tar man kontakt?

Av Ellie - 21 april 2009 22:33

Om jag nu ska utforska detta. Dessa tankar och känslor som virvlar runt. hur ska jag då göra? Hur ska det gå till? Hur tar jag upp en kontakt som jag skärde av för nästan två år sen? Hur tar jag kontakt och får det att verka vettigt och avslappnat? Det är ju som upplagt för att bli stelt och konstigt. Vilket det säkert blir först men förhoppningen är ju att det ska lägga sig fort. Om jag nu vågar göra det. På vilket sätt ska jag kontakta? Försöka stöta ihop med honom på något sätt? Få vår gemensamma vän att se till att han kommer förbi när jag är där? Det skulle vara ett bra sätt kanske. Men då måste jag blanda in henne och på ett sätt skulle det vara skönt om det gick att göra detta utan att någon visste. Inga jobbiga frågor eller press från andra. Jag skulle bara vilja på något sätt få kontakt igen och träffa honom kanske för att kunna reda ut alla dessa tankar och känslor. Är det på riktigt eller är det bara hjärnspöken? Om det sen skulle visa sig vara på riktigt får jag väl ta ställning till det då och se vart han verkar stå. Ska jag skicka ett sms eller via msn? Men vad ska jag skriva? Bara typ säga hej och fråga hur det är? Kommer verka hur konstigt som helst, fast å andra sidan gör nog alla alternativ det. Han väntar sig nog knappast att jag ska ta kontakt. Jag har ingen aning vart han står. Han kanske inte alls är intresserad ens av att ha kontakt. Fast jag har ju hört att han aldrig sagt ett ont ord om mig, trots allt som hände. Att han sagt att det vi hade var så himla bra, så mycket bättre än något annat förhållande, innan jag blev sjuk och att han är ledsen att han inte insåg riktigt hur dåligt jag mådde då. tydligen har han mig kvar på sin msn också, trots att det gått två år och han har hunnit ha ett annat förhållande.

Den stora frågan är om jag ska utforska detta? Vågar jag? Och om jag ska göra det, hur ska jag då göra? Känns som två möjliga alternativ. Antingen få min vän att bjuda hem oss samtidigt eller så själv kontakta honom via sms eller msn. Frågan vad som är bäst?

En annan fråga är om det verkligen är någon jag ska ge mig in i just nu. Jag har galet mycket att göra på min utbildning just nu. Egentligen har jag inte riktigt tid för detta just nu. Det tar tid och energi och uppfyller mina tankar hela tiden. Om jag tar kontakt kanske det tar ännu mera, speciellt om det inte går bra och jag blir ledsen. Kanske borde jag inte göra något, låta det vara. Men å andra sidan så tar det redan massor av tid och uppfyller mina tankar så att jag har svårt att sova. Sitter här och skriver ner mina tankar ända tills alldeles för sent om kvällarna/nätterna och sen kan jag ändå inte somna för att jag har så mycket tankar. Kanske är det lika bra att jag försöker utforska detta direkt så jag kan få lite rätsida på det och sen får jag ta det som det blir och försöka hantera det oavsett hur det blir. Detta stör ju mina studier redan så det kanske inte kan bli så mycket värre? Jag måste i alla fall ta ett beslut om jag ska ta kontakt eller låta det vara. Så hur ska jag göra? 

 
 
Kamilla

Kamilla

30 april 2009 21:37

Jag gör mitt bästa men vad gör man när jorden har tappat en ängel utan vingar??

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 8 juli 2009 23:05

Jag är singel sen ca ett halvår. Har haft två längre förhållanden, ett på 4 år och ett på 1,5 år. Jag är nu 27 år och har velat ha barn i ungefär fem år. Under båda de längre förhållandena har vi pratat om barn och planerat för det längre fram. Nu är...

Av Ellie - 8 juli 2009 22:46

Känner mig så fruktansvärt ensam. Är jätte nere för tillfället. Sitter bara här ensam dag ut och dag in och sommaren bara springer förbi. Känns helt meningslöst. Jag har endast fått jobb tre veckor i sommar så jag går mest bara hemma och gör inte så ...

Av Ellie - 20 april 2009 23:16

Själsfrände finns det? Tror ni på sånt? Jag skulle vilja tro på det, i alla fall ibland. Jag är en sucker för romantik.  Här kommer ett exempel, säg mig sen om det låter som en själsfrände? Vi blev "ihop fixade" av en gemensam vän. Hon övertygade os...

Av Ellie - 20 april 2009 22:57

Finns det par som hittat tillbaka till varandra efter en ordentlig kris och jobbiga händelser och kanske svek? Par som helt brutit kontakten och sen hittat tillbaka igen och fått det att fungera? Och som sen lever lyckliga tillsammans? Existerar det?...

Av Ellie - 20 april 2009 22:44

Massor av tankar snurrar i huvudet. Försöker vara rationell och mota bort dem och tänka att det är ingen bra idé. Verkligen ingen bra idé. Hur kan jag ens tänka tanken? Jag hade ju gått vidare trodde jag. Som jag jobbat på att läka och bli hel igen. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards