Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Ska jag kontakta honom?

Av Ellie - 19 april 2009 00:27

Alla dessa tankar om honom är på väg att ta alldeles för mycket tid och energi. Jag måste få någon rätsida på detta. Men vad ska jag göra? Ska jag ventilera detta med någon vän? Eller ska jag avvakta tills jag kan åka och hälsa på vår gemensamma vän som bor på hans ort och se om hon ev kan bjuda in honom på middag när jag är där eller nått så jag får träffa honom utan att det är något uppenbart över det hela och där det inte är bara han och jag som ses utan med andra människor? Eller ska jag på något sätt kontakta honom själv? Hur skulle jag göra det i så fall? Ringa upp? Använda msn? Smsa? Risk för att det skulle bli väldigt konstigt eftersom jag valde att avskära all kontakt med honom efter allt som hände och inte har haft någon kontakt med honom på snart 2 år. Detta alternativ skulle jag kunna sätta i verket fort och på så sätt kanske reda ut mina tankar fort. Det vore skönt. Men vad ska jag säga och varför ska jag ta kontakt, alltså vad ska jag låtsas ha för skäl? Och tänk om det bara är tokiga tankar och att jag snabbt känner att detta var ju helt fel och så ångrar jag mig att jag tog kontakt, hur ska jag då reda ut det? Att på något sätt träffas hos vår gemensamma vän skulle ju vara betydligt mer ofarligt. Jag skulle kunna känna av hur det känns att träffa honom utan att det behöver betyda något och utan att han egentligen behöver veta om att jag velat ta kontakt. Men då måste jag åtminstone delvis involvera min vän i detta för att få henne att bjuda dit honom samtidigt. Alltså måste jag på något sätt berätta åtminstone en del av mina tankar för henne kanske. Egentligen skulle jag vilja reda ut detta utan att blanda in någon annan. Om detta bara är konstiga helt orationella tankar som spelar mig ett spratt så skulle ingen annan behöva veta det. Och om mina tankar är riktiga på något sätt så kanske det vore skönt att kunna utforska dem själv utan att andra vet om det och är frågande till det.

Ja hur sjutton ska jag göra? Jag skulle verkligen behöva lite råd.


 
 
josefin

josefin

19 april 2009 01:24

tack för kommentaren :)du kan gärna få råd av mig /josefin

http://Josef-in.bloggagratis.se

 
Anneli

Anneli

19 april 2009 01:30

Ja du det här med X är inget roligt alls. Jag tycker att du ska ställa dig frågan om du vill uppleva det som du redan har gjort med honom i ert förhållande ?
Nu vet jag inte vad som har hänt, men med tanke på att det verkade gå snett när du blev sjukskriven så kan han inte vara någon person som ger av sig själv o verkligen stöttar sin kära. Man kan säga att jag oxo är i en sån sits nu, o jag vet varken ut eller in. Jag vet bara att det är fruktansvärt jobbigt. Jag har sagt till mitt X att jag önskar att han hade varit otrogen istället för de han utsätter mig för nu. Jo jag vet att otrohet är hemskt det har jag oxo fått smaka på. Som jag säger, fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me !
Inte lätt, tänk efter noga.

http://illena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 8 juli 2009 23:05

Jag är singel sen ca ett halvår. Har haft två längre förhållanden, ett på 4 år och ett på 1,5 år. Jag är nu 27 år och har velat ha barn i ungefär fem år. Under båda de längre förhållandena har vi pratat om barn och planerat för det längre fram. Nu är...

Av Ellie - 8 juli 2009 22:46

Känner mig så fruktansvärt ensam. Är jätte nere för tillfället. Sitter bara här ensam dag ut och dag in och sommaren bara springer förbi. Känns helt meningslöst. Jag har endast fått jobb tre veckor i sommar så jag går mest bara hemma och gör inte så ...

Av Ellie - 21 april 2009 22:33

Om jag nu ska utforska detta. Dessa tankar och känslor som virvlar runt. hur ska jag då göra? Hur ska det gå till? Hur tar jag upp en kontakt som jag skärde av för nästan två år sen? Hur tar jag kontakt och får det att verka vettigt och avslappnat? D...

Av Ellie - 20 april 2009 23:16

Själsfrände finns det? Tror ni på sånt? Jag skulle vilja tro på det, i alla fall ibland. Jag är en sucker för romantik.  Här kommer ett exempel, säg mig sen om det låter som en själsfrände? Vi blev "ihop fixade" av en gemensam vän. Hon övertygade os...

Av Ellie - 20 april 2009 22:57

Finns det par som hittat tillbaka till varandra efter en ordentlig kris och jobbiga händelser och kanske svek? Par som helt brutit kontakten och sen hittat tillbaka igen och fått det att fungera? Och som sen lever lyckliga tillsammans? Existerar det?...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards