Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Själsfrände - finns det?

Av Ellie - 20 april 2009 23:16

Själsfrände finns det? Tror ni på sånt? Jag skulle vilja tro på det, i alla fall ibland. Jag är en sucker för romantik.

 Här kommer ett exempel, säg mig sen om det låter som en själsfrände?

Vi blev "ihop fixade" av en gemensam vän. Hon övertygade oss båda om att vi skulle passa perfekt ihop. Hon fick honom att smsa mig och sen ringa. Första gången han ringde mig, efter endast ett par sms och vi hade aldrig setts, så pratade vi ca 2 timmar. Det var så otroligt lätt att bara prata, det var som om vi alltid känt varandra. Och jag är ingen utåtriktad person som kan bara prata massor med okända och det är inte han heller. Vi liksom bara kunde prata hur mycket som helst och om precis allt. Vi pratade i telefon flera timmar varje dag sen. Och det är ingen överdrift. Vi pratade halva nätterna. Sen åkte jag till hans stad och vi träffades för första gången och åt middag på en restaurang. Jätte pirrigt att ses men det gick bra. Vi kunde prata i verkligheten också :) Det visade sig att vi var väldigt lika. Vi tyckte lika om det mesta. Vi ville göra samma saker i livet. Samma framtidsdrömmar. Stor villa på landet, gärna lite herrgårdsinspirerad. Barn och vovve. Drömde om samma resor. Hade samma värderingar. Samma syn på barnuppfostran. Samma intresse för hus och inredning. Med mera, med mera...

Så hur låter det? Som själsfränder? Kanske. Det närmaste jag nånsin upplevt i alla fall. Det kan inte hända så ofta att man passar så bra ihop och att man direkt kan prata om precis allt i flera timmar. Och flera timmar i telefon varje dag i hur många dagar, veckor, månader som helst. Vi var tillsammans i 4 år och hade alltid nått att prata om. Det distansförhållandet jag haft efteråt var typ motsatsen (och en stor anledning till att det tog slut), trots att vi inte pratade i telefon mer än ca varannan dag (och bodde 40 mil isär) hade vi inte så mycket att prata om och även när vi äntligen sågs ca varannan eller var tredje helg så hade vi inte heller så mycket att prata om. Och denna kille var betydligt mer social och utåtriktad som person.



 
 
Kamilla

Kamilla

20 april 2009 23:43

Tvillingsjälar, själsfränder kalla dom vad man vill DOM FINNS

http://finnsanglar.bloggagratis.se

 
sanna

sanna

21 april 2009 10:35

låter ju underbart ju, är helt fantastiskt när det bara klaffar och man bara kan prata utan att behöva tänka, hur går det nu ? kramar

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 8 juli 2009 23:05

Jag är singel sen ca ett halvår. Har haft två längre förhållanden, ett på 4 år och ett på 1,5 år. Jag är nu 27 år och har velat ha barn i ungefär fem år. Under båda de längre förhållandena har vi pratat om barn och planerat för det längre fram. Nu är...

Av Ellie - 8 juli 2009 22:46

Känner mig så fruktansvärt ensam. Är jätte nere för tillfället. Sitter bara här ensam dag ut och dag in och sommaren bara springer förbi. Känns helt meningslöst. Jag har endast fått jobb tre veckor i sommar så jag går mest bara hemma och gör inte så ...

Av Ellie - 21 april 2009 22:33

Om jag nu ska utforska detta. Dessa tankar och känslor som virvlar runt. hur ska jag då göra? Hur ska det gå till? Hur tar jag upp en kontakt som jag skärde av för nästan två år sen? Hur tar jag kontakt och får det att verka vettigt och avslappnat? D...

Av Ellie - 20 april 2009 22:57

Finns det par som hittat tillbaka till varandra efter en ordentlig kris och jobbiga händelser och kanske svek? Par som helt brutit kontakten och sen hittat tillbaka igen och fått det att fungera? Och som sen lever lyckliga tillsammans? Existerar det?...

Av Ellie - 20 april 2009 22:44

Massor av tankar snurrar i huvudet. Försöker vara rationell och mota bort dem och tänka att det är ingen bra idé. Verkligen ingen bra idé. Hur kan jag ens tänka tanken? Jag hade ju gått vidare trodde jag. Som jag jobbat på att läka och bli hel igen. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards